دستگاه سی تی سیمولاتور مرکز رادیوتراپی انجمن خیریه یاس به کرمان رسید

دستگاه سی تی سیمولاتور مرکز رادیوتراپی انجمن خیریه یاس به کرمان رسید

دستگاه سی تی سیمولاتور مرکز رادیوتراپی انجمن خیریه یاس به کرمان رسید
  • موضوع:

    دستگاه سی تی سیمولاتور مرکز رادیوتراپی انجمن خیریه یاس به کرمان رسید

  • میزبان:

    انجمن یاس کرمان

  • مکان:

    رادیو تراپی یاس

  • تاریخ شروع:

    1/11/3

  • تاریخ پایان:

    1/11/3

  • ساعت:

    13 الی 17

  • اشتراک گذاری:

توضیحات رویداد

خبر خوش دیگر از خیریه "یاس کرمان":

آخرین دستگاه مرکز رادیوتراپی یاس به کرمان رسید

*دستگاه سی تی سیمولاتور مرکز رادیوتراپی انجمن خیریه یاس به کرمان رسید

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان "یاس کرمان" ، مرکز تخصصی پرتودرمانی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سه طبقه و ۳ هزار و دویست مترمربع زیربنا در ابتدای هفت باغ علوی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد ساخته شده  و تاکنون نزدیک به ۲۰۰  میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

یکی از دستگاه های این مرکز ، دستگاه سی تی سیمولاتور (CT Simulator) یا شبیه ساز درمان بوده که با کمک خیرین کرمانی به عنوان اولین دستگاه سی تی سیمولاتور با قابلیت های کامل پرتودرمانی در جنوب شرق ایران در مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۳   در مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی یاس کرمان تخلیه شد و بزودی این دستگاه پیشرفته در این مرکز نصب و آماده خدمت به بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.

دکتر علی جمعه زاده، مشاور تخصصی مرکز رادیوتراپی "یاس" در خصوص این دستگاه گفت : این دستگاه در رادیوتراپی یکی از الزمات اساسی راه اندازی بخشهای رادیوتراپی می باشد و این دستگاه انجام سی تی اسکن های تخصصی از بیماران مبتلا با سرطان که نیاز به پرتودرمانی داشته باشند را با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا انجام می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فیزیسیست ارشد رادیوتراپی افزود: پس از انجام سی تی اسکن، تصاویر جهت طراحی درمان (Treatment Planning) به نرم افزار TPS (Treatment Planning System) در اتاق فیزیک پزشکی ارسال خواهند شد تا طرح درمان بیمار توسط فیزیسیست و پزشک مربوطه انجام گیرد.

دکتر جمعه زاده ادامه داد : دستگاه سی تی سیمولاتور نسبت به دستگاه سی تی اسکن معمولی دارای ۴ تفاوت اساسی می باشد که جهت بخشهای پرتودرمانی بسیار حائز اهمیت است:

  1. دارای لیزرهای خارجی (External Laser) جهت موقعیت دهی به بیماران مبتلا به سرطان است.
  2. دارای رویه تخت صاف (Flat Couch) همانند دستگاه شتابدهنده می باشد.
  3. دارای Bore با قطر ۸۵  سانتیمتر است که جهت موقعیت دهی به بیماران به خصوص بیماران با سرطان Breast دارای اهمیت است.
  4. دارای نرم افزارهای تخصصی حوزه سرطان می باشد.

وی اظهار داشت : دستگاه سی تی سیمولاتور مرکز خیریه یاس کرمان که از کمپانی GE آمریکا است و جزو بهترین برندهای دنیا می باشد و  حدودا ۲  برابر قیمت یک دستگاه سی تی اسکن معمولی است.

محمدرضا بهرامی ، مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان  با اشاره به اینکه خشت به خشت این پروژه با عشق و با کمک خیرین تامین گردیده است، افزود پروژه پرتودرمانی خیریه یاس کرمان به‌گونه‌ای تعریف شده که پیشرفت آن مطابق شأن مردم کرمان و تأسیس کنندگان آن باشد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت : این اعتبار برای خرید ژنراتور ۷۰۰kv ، یو پی اس، خرید انشعاب دائم تابلو و ترانس، تخت بیمار، مبلمان ، تجهیزات اداری ، تجهیزات پزشکی شیمی درمانی ، سیستم های کامپیوتر و نرم افزار و ... می باشد.

مدیرعامل انجمن خیریه "یاس کرمان" در پایان افزود : از تمام خیرین و نیکوکاران استان درخواست می‌کنم تا به این خیریه و مرکز پرتودرمانی کمک کنند تا این پروژه به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد تا بتواند بیماران جنوبشرق را تحت درمان قرار دهد.

 

روابط عمومی انجمن خیریه "یاس کرمان"






گالری تصاویر رویداد های انجمن یاس





گالری تصاویر رویداد های انجمن یاس